2009-03-03

Hujan Not 'Hujan'

Mood mase aku tulis post tentang ni ialah mood mengantuk. Rase cam nak tido je tapi aku terpakse tahan mate aku ni. Orang kate lepas asar tak baek tido. Baik tido lepas isyak. Sejak masuk tahun 2009 ni aku rasa dah malas nak update blog ni sebab bnyk keje lagi aku nak buat macam tido, makan, berak, maen game, maen sms, blajar(hampeh!!).

Kali ni nak cerita sikit pasal hujan yang datang kat tempat aku aka Melaka. Korang mesti tak tahu kan hujan datang sini. Tapi diorang dah berkampung kat sini lebih kurang seminggu. Mule2 aku pun tak pecaye yang diorang nak wat kejutan kat sini, tapi dah memang kenyataan dan tak dapat nak dinafikan lagi.
HARI HUJAN AMAT SEJUK
Hujan yang aku maksudkan tu bukanlah band hujan yang feymes tu, tapi cuaca hujan yang selalu turun kat mlake ni. Dalam masa seminggu ni dah bnyk kali hujan turun. Best taw hujan2 ni, klu aku budak kcik lagi skang ni memang kompem aku maen hujan pastu esok tu demam tapi skang ni dah besar tak boleh jadik budak2 lagi. Pastu kalau memalam tido memang nyenyak, smpi mimpi pun dapat yang 'basah' lol!!.(buat2 tak paham k) nak bangon pagi pon rase malas. Tapi bile kat skola plak klu hujan lagi syiok!! sbb klu cikgu tak masuk klas, aku pe lagi mule lah buat taik mate. Tapi bile cikgu masuk sume buat muke ngantok zzZ~_~.

Hari ahad ni aku akan membuat pratest untuk lesen motor aku. Lepas dah buat pratest aku boleh gi buat test JPJ. Harap2 aku boleh lulus ujian jalan raya. Membe2 aku bnyk yg fail, ade tu yang smpi fail 3 kali. Ahhh!! jangan jadik kat aku sudah.

8 comments:

husni said...

ihsan..ko jngan la gugup..kena yakin tapi xleh terlebih yakin...papun whose ingin ucapkan gud luck..sebelum terlupa whose pn nk gtau kt KL pun hujan gak..setiap petang...

|Ihsan| said...

huhuhu....trimas wh0se. maybe skang ni musim hujan kot. jgn la hujan smpi banjir, naye je...

didi said...

kat tganu pun ujan gak...
boleh kata tiap2 hari ujan.. ~~
btw,,gud luck for your pratest :)

err,,dapat mimpi 'basah' tu ape ek..??
lala ~~

|Ihsan| said...

miss >> better ko jgn tnye aku larr..
wakakakaka...

jelikweyh said...

shah alam pn sama ...
hujan rahmat tetiap hari ...
ak pn lantak men ujan ...
heheh ...
ko jgn ckp ko jerk mls nk update blog ...
ak pn sm ...
kj b'timbun2 ...
LAN kt umah ak maintenance x dtg2 lg utk repair ...
lg 2 bln dh cuti sem ... mgkk ayun tol kolej ak nih ...
dh lh ak byr memahal RM420 utk kolej shj ...
nyampah tol ...

|Ihsan| said...

ape lg...tgglkn larr kolej tu.
xde gune klu dpt servis cam taik tp byr mhl2. hahahha...

hans said...

mandi hujan best per besar2 pun...
ko robot..
mandi hujan xleh...
nanti wayar rosak...
hahahhaa...
eh,gudluck untuk lesen P...

P/S: Minta2 ko kantoi dkt brek mengejut...hahahaha(gurau jer)

syuhada said...

mlake ujan?tipu r...
bukit katil xujan pon..hakhah..